Hoe werkt het?

De theaters hebben het zwaar momenteel. Het aantal stoelen dat ze per voorstelling kunnen verkopen is zeer beperkt. Het is voor hen meer dan ooit van groot belang dat zij deze kaarten voor de volle prijs weten te verkopen. Een van de doelstellingen van de Podiumpas was het vullen van de zogenaamde ‘overcapaciteit’ aan stoelen die altijd aanwezig was bij de theaters. Stoelen die eerder leeg bleven werden nu bezet door pashouders die vaker en avontuurlijker voorstellingen en concerten bezochten. Door de beperkte zaalcapaciteiten van dit moment is die overcapaciteit er niet en kunnen we het project niet herstarten. 

Wij blijven we in gesprek met de theaters en producenten over de toekomst van de pas en duimen we net als jullie voor een goede afloop van deze bizarre situatie. Zodra er meer nieuws is brengen we jullie op de hoogte.

Voor de volledigheid melden we nog dat er ook geen abonnementsgelden worden geïncasseerd.

Wil je niet afwachten wat de verdere ontwikkelingen zijn en je abonnement nu al helemaal stop zetten? Dan kan dit door een mail te sturen naar de klantenservice. Het is dan echter niet mogelijk je abonnement in de toekomst weer te activeren, omdat de Podiumpas nog in een pilotfase zit.

Ja. Dat kan. Het is natuurlijk een uitzonderlijke situatie: overal uitgestorven theaterzalen. Heel Nederland zet zich samen in om het coronavirus te stoppen. Noodzakelijke maatregelen die de podiumkunsten sector in het hart treffen. Gelukkig hebben veel pashouders ervoor gekozen hun abonnement door te laten lopen. Hierdoor kunnen we de lokale podia, de producenten en gezelschappen in deze moeilijke tijden blijven steunen. 

Uiteraard hebben we er alle begrip voor dat niet iedereen in de gelegenheid is om onder de huidige omstandigheden de maandelijkse bijdrage door te blijven betalen. Daarom kun je als pashouder er ook voor kiezen om het abonnement (en daarmee de incasso) tijdelijk stop te zetten. Zodra de theaters hun programma hervatten worden het abonnement en de incasso's weer gestart. Let op! Als je ervoor kiest je abonnement tijdelijk stop te zetten en je wilt niet dat er voor de komende maand wordt geïncasseerd, dan dien je dit vóór de eerste van de maand te geven via deze link.

 

De Podiumpas is geldig vanaf 1 februari 2019 in de volgende theaters:

Internationaal Theater Amsterdam, Stadsschouwburg Utrecht, Frascati, Theater Bellevue, Het Nationale Theater (alle locaties), Podium Mozaïek, Theater de Meervaart, Theater de Krakeling,  Vlaams Cultuurhuis de Brakke GrondParkstad Limburg TheatersTheater a/h VrijthofZwolse Theaters, Deventer SchouwburgWilmink Theater, Schouwburg Hengelo,  Theaters TilburgDe Nieuwe Vorst, Parktheater Eindhoven, Paradox

 

Bij het aanmelden voor de Podiumpas betaal je eenmalig € 5,00 voor de aanmaak van jouw Podiumpas. Je betaalt online door middel van iDeal. iDeal ondersteunt betaling via ASN, ABN Amro, Friesland Bank, Regiobank, SNS, Rabobank, ING, Van Lanschot en Triodos. 

Bij aamleding eind januari vragen we u ook het abonnementsgeld van de maand maart te voldoen. U betaalt dan bij aanmelding dus €35. De eerste incasso zal dan in de maand maart plaatsvinden.

M.i.v. de eerste abonnementsmaand verloopt betaling door middel van automatische incasso. Als de betaling niet van je rekening afgeschreven kan worden, ontvang je een herinnering met instructies om de betaling alsnog te voldoen. Als we alsnog geen betaling ontvangen, wordt de pas automatisch gedeactiveerd. Zodra de betaling door ons is ontvangen activeren we je pas doorgaans binnen drie werkdagen opnieuw. 

Update 1 september 2020: De Podiumpas staat momenteel nog steeds  "on hold" en is niet te gebruiken. Er worden geen abonnementsgelden geïncasseerd.

Met de Podiumpas krijg je onbeperkt toegang tot álle reguliere voorstellingen van de participerende theaters.

We willen een pas ontwikkelen die zo min mogelijk beperkingen heeft en zo breed mogelijk te gebruiken is. We hebben nu slechts een echte beperking, namelijk de pas is vanaf 30 dagen voor aanvang van de voorstelling te gebruiken. Dit is nodig om zoveel mogelijk podia, maar vooral ook gezelschappen en vrije producenten enthousiast te krijgen voor de pas. Wij willen hun voorstellingen niet uitsluiten en bijvoorbeeld in het genre cabaret is menig voorstelling een half jaar op voorhand uitverkocht. Als de zaal volledig met podiumpashouders gevuld zou zijn, dus met de kortingsprijs van de pas verrekend moet worden, is deze pas voor € 30 niet haalbaar of wel niet betaalbaar. Ook verwachten wij een  kleinere kans op no-show bij deze 30 dagen beperking.

Als je kaarten hebt gereserveerd kun je die afhalen op de avond van de voorstelling. Eerder afhalen is helaas niet mogelijk. Vanaf welk tijdstip je de kaarten kunt afhalen en tot hoe laat verschilt per theater. De afhaalregels worden je telefonisch uitgelegd wanneer je de reservering maakt.

Met de Podiumpas ben je verplicht voor iedere voorstelling die je wilt bezoeken een ticket bij de kassa op te halen. Ieder bezoek aan een theaterzaal moet geregistreerd worden, onder meer voor de veiligheid in geval van calamiteiten.

Wat fijn dat u twee passen wilt bestellen. De Podiumpas is een persoonsgebonden product. Elke pashouder wordt individueel aangemeld op een eigen account met emailadres. De uitnodigingen worden ook individueel verstuurd. Op een uitnodiging kan men 1 pas aanvragen. Tijdens het aanmeldproces wordt u de gelegenheid geboden een tweede persoon op te geven voor de testfase. Daar geeft u dan het emailadres van deze persoon op.

Wanneer alle testgroepen vol zijn wordt vervolgens de groep mensen die zijn opgegeven voor een uitnodiging gemaild en wordt hen ook de gelegenheid geboden zich aan te melden (beperkte capaciteit)

Gebruikt u samen een emailadres dan kan dit problemen opleveren. Neem in dat geval even contact op met de klantenservice via klantenservice@podiumpas.nl

Helaas is de Podiumpas is nog niet voor iedereen verkrijgbaar. Momenteel zijn we een besloten proef aan het draaien. Er is een selectie van theaterbezoekers uitgenodigd om deel te nemen aan een onderzoek naar het effect van het gebruik van de Podiumpas in de praktijk. We willen heel graag dat mensen vaker naar theater gaan en ook avontuurlijker voorstellingen uitkiezen. Op basis van de uitkomsten van dit onderzoek besluiten we of we de pas definitief landelijk gaan uitrollen. Wanneer dit gebeurt zal dit niet onopgemerkt voorbijgaan en zullen we het ook vanzelfsprekend melden op deze website.

Ja dat kan. Vanaf 30 dagen voor de voorstelling kun je een kaartje reserveren voor een voorstelling via de reserveerlijn van het theater waar de voorstelling speelt. Ieder theater heeft zijn eigen regels omtrent het afhalen van de kaarten, dat wordt uitgelegd aan de telefoon.

Om het reserveren van kaarten voor pashouders ook in de toekomst mogelijk te blijven maken vragen we je wel om wanneer je niet komt dit tijdig te melden aan het theater. Jouw plaats komt dan weer beschikbaar voor iemand anders.

Helaas, de Podiumpas is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar aan anderen. Het is daarom niet toegestaan de pas aan anderen uit te lenen.

Ja, je kunt zo vaak als je wilt naar dezelfde voorstelling.

Update september 2020: De Podiumpas is vanwege de situatie rondom het coronavirus niet te gebruiken. Het project staat op "pauze" en er worden geen abonnementsgelden geïncasseerd.

Ja, de Podiumpas is elke dag geldig. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen weekend- of weekvoorstellingen. Ook tijdens feestdagen en vakanties geeft de pas toegang tot alle voorstellingen.

De Podiumpas is een persoonsgebonden pas. Het is dan ook de bedoeling dat de foto op de pas een goede afspiegeling vormt van de pashouder. Heb je geen pasfoto bij de hand? Dat is geen probleem. Het mag bijvoorbeeld ook een vakantiefoto zijn. Als de foto maar duidelijk is, je gezicht er in zijn geheel en goed herkenbaar opstaat en je geen zonnebril of hoofddeksel draagt. Daarnaast moet de foto minimaal 640 pixels breed zijn. Ondersteunde bestandsformaten zijn .jpg, .png, en .gif.

Een abonnement kan worden opgezegd, rekening houdend met de minimale abonnementsperiode van vier volledige betaalde kalendermaanden. De opzegtermijn is minimaal één volledige kalendermaand, waarbij geldt dat het abonnement afloopt op de laatste dag van de volgende kalendermaand. Voorbeeld: een pashouder zegt zijn pas op 19 maart op, dan zal de pas geldig zijn t/m 30 april.

Je kunt je pas opzeggen door een bericht te sturen naar klantenservice@podiumpas.nl o.v.v. opzeggen. 

Nee, in de pilotfase is het nog niet mogelijk jouw abonnement tijdelijk stop te zetten. 

 

Helaas is de Podiumpas is nog niet voor iedereen verkrijgbaar. Op dit moment zijn we een besloten proef aan het draaien. Er is een selectie van theaterbezoekers uitgenodigd om deel te nemen aan een onderzoek naar het effect van het gebruik van de Podiumpas in de praktijk. We willen heel graag dat mensen vaker naar theater gaan en ook avontuurlijker voorstellingen uitkiezen. Op basis van de uitkomsten van dit onderzoek besluiten we of we de pas definitief landelijk gaan uitrollen. Wil je er dan als eerste bij zijn? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief onderaan deze pagina!

Je kunt een nieuwe pas aanvragen via  Mijn Podiumpas. Hoe je een Mijn Podiumpas-account aanmaakt en je Podiumpas koppelt lees je hier.

Log daarna in bij je account en ga vervolgens naar het tabblad 'Podiumpas' en klik op de knop 'beheer je abonnement'. Je ziet bij je pasinformatie rechts een knopje 'Pas kwijt'. Je ontvangt direct weer een Tijdelijke Podiumpas, waarmee je weer vooruit kan. Conform de algemene voorwaarden zijn aan het maken en opsturen van een vervangende pas eenmalige kosten van €10,- verbonden. Dit bedrag betaal je met iDEAL. 

Tijdens de pilot kan dit helaas nog niet omdat het project zich nog in de onderzoeksfase bevindt. Wanneer we de podiumpas landelijk gaan uitrollen gaan we dit waarschijnlijk wel aanbieden. Heb nog even geduld dus!

Onze klantenservice is per mail te bereiken via klantenservice@podiumpas.nl.

Update september 2020: De Podiumpas staat momenteel vanwege de beperkte zaalcapaciteiten bij de Podia  "on hold" en er wordt geen abonnementsgeld geïncasseerd. De pas is momenteel niet te gebruiken. Je hebt onbeperkt toegang tot alle reguliere voorstellingen in de deelnemende theaters die via de normale verkoopkanalen van de podia worden verkocht. Dit is inclusief bijvoorbeeld festivals of internationale producties. Uitgesloten zijn verhuringen en besloten events..Het kan zijn dat een voorstelling 30 dagen tevoren is volgeboekt. Dan kun je een andere voorstelling op die avond of een andere speeldatum kiezen waar nog wel plaats beschikbaar is.

Uw Podiumpas is te gebruiken bij de reguliere programmering van het te bezoeken theater. Niet inbegrepen zijn: inleidingen, workshops en rondleidingen.

Bij enkele festivals is de Podiumpas ook niet te gebruiken omdat het theater daarvoor niet zelf de kaartverkoop faciliteert. Vraagt u dit na bij het theater van uw keuze.

 

 

Wil je op de hoogte gehouden worden?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief/wachtlijst.

Algemene voorwaarden